Inici » Actualitat » Naomi Osaka, la tennista que trenca barreres

Naomi Osaka, la tennista que trenca barreres

Naomi Osaka

L’esportista de moda que s’amagava de la policia

El nom d’Osaka ha estat en boca de tots i ha rebut milers d’elogis, però no sempre ha estat així. La seva és una història sorprenent, el d’una nena humil que va superar diversos capítols de racisme fins a esdevenir un autèntica icona mundial.

Poca gent sap que ser una dona negra als Estats Units, on va viure Osaka des dels tres anys tot i haver nascut al Japó, el va portar a passar serioses dificultats en diverses ocasions, com ella mateixa ha explicat. durant un temps va deixar de vestir dessuadores de caputxa per no ser considerada sospitosa per la policia. D’aquí va sorgir la seva inquietud per les causes justes i solidàries que l’han portat a convertir-se en una destacada activista, molt implicada en diverses causes.

Cal recordar que a l’últim US Open va viatjar amb set mascaretes amb el nom d’una víctima de la violència policial a Estats Units impresa en cadascuna d’elles com a protesta a el racisme i com a mostra de suport a les víctimes. va ser un gest molt impactant.

A més, dins de la seva lluita per la igualtat entre homes i dones, s’ha fet propietària d’un equip de futbol femení fa pocs mesos: el NWSL North Carolina Courage, seguint l’exemple d’altres grans esportistes com Serena Williams, Candace Parker o Mia Hamm, propietàries de l’Angel City FC.

Instagram Naomi Osaka

En les seves xarxes socials arrasa. Suma 1,8 milions de seguidors a Instagram, té fins al seu propi màniga que es publica a la revista nipona ‘Nakayoshi’ i fins i tot la seva pròpia nina Barbie. Amb motiu de el 60è aniversari del naixement de la primera nina Barbie i aprofitant també el Dia Internacional de la Dona, la marca va treure a la venda el 2019 la seva nova sèrie de nines inspirades en dones que consideren un model a seguir per a les pròximes generacions per ser un exemple de lluita i superació.

Dies abans de la notícia, la mateixa Osaka (23 anys) va comentar que era un orgull per a ella que molts nens i nenes vulguin assemblar-se a ella: “Últimament, molts pares em

han comentat que els seus fills em admiren, aquestes paraules em van sorprendre. Sincerament, em vaig sorprendre i vaig sentir una gran responsabilitat perquè recordo l’importants que han estat en la meva carrera meus models de conducta “.

En l’última llista Forbes, va aparèixer com l’esportista més ben pagada de la història, superant a Serena Williams. La tennista japonesa lidera ara la llista actualitzada de guanys entre esportistes femenines amb 34,3 milions d’euros entre premis i patrocinis l’any passat. Tood una fita per a una jove que no vestia dessuadores amb caputxa per no aixecar sospites i que és avui un ídol de l’esport.

Signat: Begoña Villarrubia, Presidenta de WISE.