Inici » Actualitat » Lucy Bronze, la noia humil que va tocar el cel

Lucy Bronze, la noia humil que va tocar el cel

Lucy Bronze

L’ardu camí de la millor jugadora del món

Un dels casos que més ha cridat l’atenció és el de Lucy Bronze (29 anys). Per als que no estiguin molt habituats a llegir sobre futbol femení, només dir que la britànica és la millor jugadora de l’món, tal com la va proclamar la pròpia FIFA amb el vigent Premi ‘The Best’.

Instagram Lucy Bronze

El seu nom va copar les portades esportives de tot el planeta després de ser escollida el desembre com la número u indiscutible com a colofó ​​a una trajectòria impecable, sent la primera defensa en la història, tant en dones com en homes, en obtenir el guardó. Lucy Bronze va posar al costat de Robert Lewandowsky com a reis de la pilota després d’obtenir tots dos el guardó més rellevant de l’món. No obstant això, molt pocs sabien que darrere del somriure de la futbolista s’amagava un ardu camí recorregut fins arribar al cim.

La història de Lucia Roberta Tough Bronze (1991) és digna d’un guió de Hollywood. Nascuda a Berwick Upon Tweed, va començar a donar-li a la pilota amb el seu germà gran, George, i els amics d’aquest a l’sortir de l’escola. Ja apuntava maneres, així que es va inscriure en un equip de nois fins que la Federació Anglesa va decidir retirar els equips mixtes a partir dels 12 anys a l’considerar que podia ser perillós per a les nenes.

Va ser un sever cop per a una jugadora que ja començava a destacar i que, després de veure la popular pel·lícula ‘Vull ser com Beckham‘, començava a tenir molt clar que es volia dedicar a el futbol.

Era l’única nena que jugava a aquest esport en la seva regió, en un ambient rural, de manera que no era precisament ben vista en el seu entorn. Per sort, tant la seva mare Diane Bronze com la seva tia, Julie, van decidir ajudar-la en tot el possible. El somni de Lucy no podia esvair-se. Així, després de comprovar que als Estats Units el ‘soccer’ professional femení si era possible, es van ser les tres de vacances a Carolina de Nord a la recerca d’una oportunitat.

“La meva mare va convertir les nostres vacances d’estiu familiars a portar-me a veure com es treballava en aquests clubs”, explica Lucy en una entrevista per la FIFA. Als 18 anys ingressava per fi en la Universitat de North Carolina, on entrenava cada dia i jugava dues vegades per setmana. Allà va entendre que tot era possible.

Abans, s’havia enrolat amb 15 anys al planter de l’Sunderland per formar-se. D’aquí va passar a l’Everton, Liverpool, Manchester City i durant tres anys finalment a l’Olympique de Lió, on va conquistar tres Champions seguides i es va consagrar com estrella. Per al record queda que en la seva etapa a l’Everton va haver de treballar com a cambrera en un bar per pagar-se els estudis de Ciències de l’Esport, que compaginava amb la seva tasca en el camp.

Ara la defensa anglesa és una icona al seu país. Millor jugadora en 2020 per la FIFA i per la UEFA, ha encapçalat la llista d’esportistes d’l’any al diari ‘The Guardian’ i acaba de ser escollida per l’afició com Jugadora de l’Any d’Anglaterra després de brillar amb la seva selecció i amb l’Olympique Lió, club que va deixar aquest estiu per tornar a sui país amb magnificència amb el Manchester City, on han rebut amb els braços oberts a la seva major estrella.

Instagram Lucy Bronze

Signat: Begoña Villarrubia, Presidenta de WISE.