Inici » Actualitat » La victòria és només el principi

La victòria és només el principi

Escriu: Helena Fuster

De Budapest a Göteborg. Entre aquestes dues ciutats europees hi ha 1629 quilòmetres de distància. Una distància que separa aquella llàgrima de tristesa i impotència del 2019 dels somriures d’orella a orella en la final de fa uns dies a Suècia. La distància que reflectia la diferència entre aquell Barça i l’Olympique de Lió. La mateixa distància que, ara, després de tenyir Europa de blaugrana, ja no existeix.porada damunt de la pista.

La màgia que sortia de les botes de totes les jugadores va transformar-se en un joc excel·lent que deixava bocabadat als espectadors. L’ADN Barça dominava el terreny de joc de la final europea que es jugava al Gamla Ullevi de Göteborg, un estadi que a partir d’ara s’haurà d’afegir a la llista de ciutats on el club ha aconseguit la màxima competició europea; Londres, París, Roma, Londres, Berlín i Göteborg. L’equip que entrena Lluís Cortés va recollir els fruits que havia sembrat durant dos anys després de perdre aquella dolorosa final contra les franceses l’any 2019. Dies després de la final de Budapest, la conclusió de conversa entre les jugadores i l’staff tècnic va ser clara: elles volien millorar físicament i també tàcticament, sabien que si havien de fer més sacrificis, haurien d’estar disposades a fer-ho, i així va ser.

El canvi de mentalitat i l’ambició de guanyar-ho tot més enllà de la lliga domèstica han estat un dels factors claus per poder escriure la història de l’esport femení. Dos anys de canvis, treball i esforç infinit per part de tot l’staff tècnic que es va traduir en el dia més feliç de les vides de les protagonistes.

La victòria que celebraven les jugadores un quart d’hora abans que l’àrbitre xiulés el final del partit, s’ha convertit en el mirall perfecte que la societat esperava i necessitava. Ja feia anys que hi havia unes noies tocant a la porta que s’anava obrint molt a poc a poc. Ara la porta ha caigut a terra, està oberta de bat a bat i les més petites ja no tenen vergonya de practicar l’esport que més els hi agrada i de voler ser professionals de l’esport en un futur. I el més important, aquestes jugadores han aconseguit que les que venen per darrere no perdin la por de somiar en, perquè no, guanyar una final de la UEFA Women’s Champions League.

Perquè sí, ara ja hi ha aquestes referents en el futbol femení en les quals totes ens podem emmirallar. Unes referents que són eternes. Les que s’ho mereixien més que ningú i les que s’han convertit en les encarregades de regnar a Europa. I això, ho sabem tots, és només el principi.

El Barça femení, campió de la Champions

Sentir els colors i saber d’on véns

L’emoció, la felicitat i la llibertat que transmetien les jugadores del primer equip de la secció femenina del club a l’hora de celebrar el títol que aixecava la capitana Vicky Losada, s’encomanava fàcilment a tothom qui seguia la celebració. Un altaveu connectat al mòbil, engalanades amb banderes i bufandes blaugranes i amb un somriure que semblava impossible que s’esborrés durant dies. Així de senzilla va ser el festejament de les protagonistes després d’assolir aquesta fita històrica.