Inici » Actualitat » La futbolista del Barça, Alexia Putellas, reina d’Europa

La futbolista del Barça, Alexia Putellas, reina d’Europa

Escriu: Redacció WISE

La futbolista del Barcelona es va emportar el trofeu a la millor jugadora europea de la UEFA.

Alexia Putellas es va emportar el trofeu a la millor jugadora europea de la UEFA, després d’una temporada en la qual l’equip català va aconseguir el triplet de Lliga de Campions, Lliga i Copa de la Reina.

Putellas, que igual que les seves companyes no va poder ser present en la gala del Haliç Congress Center d’Istanbul a causa de les restriccions per la pandèmia del coronavirus, es converteix així en la primera jugadora espanyola i del Barcelona a aconseguir aquest guardó. Martens ho va aconseguir en 2017 gràcies a la seva excel·lent actuació en l’Eurocopa que va guanyar amb els Països Baixos, però llavors lluïa la samarreta del Rosengard.

A més de copar el podi al complet, el Barcelona va tenir dues jugadores més entre les 10 primeres: Aitana Bonmatí va ser cinquena i Caroline Graham Hansen, sisena. Per si no fos prou, la capitana de la selecció espanyola, Irene Paredes, que va arribar aquest estiu al Barcelona, va ser dècima pels mèrits que va fer amb el Paris Saint-*Germain.

El protagonisme del Barcelona en la gala de la UEFA també es va notar en els premis per posició. El de la millor davantera va ser per a Jennifer Hermoso (les altres dues nominades també eren blaugranes, Martens i Graham Hansen), el de la millor migcampista se’l va emportar Alexia Putellas (també estava nominada Aitana Bonmatí) i el de la millor portera, Sandra Paños.

En canvi, es va quedar a les portes del trofeu Mapi León com a millor defensa. En aquest cas, la glòria se la va emportar la seva nova companya Irene Paredes, aconseguint així un altre triomf per al futbol espanyol.
L’extècnic blaugrana Lluís Cortés, que aquest estiu va ser rellevat en la banqueta del Barcelona malgrat conquistar el triplet, es va emportar el premi al millor entrenador de la temporada 2020-2021.

Tags: