Inici » Actualitat » Éxit de la Jornada Wise al Club Júnior

Éxit de la Jornada Wise al Club Júnior

Escriu: Helena Fuster

Una vuitantena de persones van participar en aquesta jornada dedicada a l’hockey femení organitzada per WISE i la Federació Catalana.

Aquest dilluns 21 de juny s’ha celebrat la jornada d’hockey femení organitzada per l’Associació WISE (Woman In Sport Encouraging). Al congrés, on hi han assistit un total de 60 nois i noies del Club Júnior així com diverses autoritats del món de l’hockey català i espanyol, s’ha celebrat a les instal·lacions del club de Sant Cugat del Vallès. Després d’un petit discurs del president de la Federació Catalana d’Hockey, Xavier Adell, tocaven dos quarts de set de la tarda i arribava el moment de protagonisme per les primeres ponències.

Sandra Adell, que juga a l’hockey des dels tres anys, reflexionava sobre la figura de la dona com a àrbitre internacional. Per la seva banda, diverses ponents com l’entrenadora Sílvia Bonastre, la directiva Mireia Galí i l’entrenador Marcel Malgosa, coincidien en el fet que encara queda molt per fer abans d’aconseguir la igualtat absoluta en el món de l’esport. De fet, la presidenta de l’Atlètic Terrassa assegurava que “el fet que sigui presidenta de l’Atlètic Terrassa Hockey Club ja denota que hi ha una evolució, però ni de bon tros hi ha plena igualtat en aquest aspecte.”
La Lliga BBVA d’hockey plus també ha tingut el seu moment de protagonisme durant la tarda. Sílvia Dalmases i Alícia Galy han estat les encarregades de donar visibilitat a aquesta lliga d’esport inclusiu. Galy esmentava que “l’objectiu és transmetre els valors d’aquesta competició i consolidar-la a diversos clubs de Catalunya”. Per la seva banda, la jugadora Dalmases explicava que per ella “l’hockey és més que una família, som col·legues. Nosaltres juguem en equips mixtos perquè som persones. Tots som guanyadors”.

Sílvia Bonastre ha destacat que “si estem fent aquesta xerrada és perquè encara queden moltes assignatures pendents per aconseguir la igualtat en el món de l’esport”. D’altra banda, l’àrbitre internacional Sandra Adell comentava que “moltes vegades la meva figura queda apartada, però això està canviant. Hem d’aconseguir fer la figura de l’àrbitre més pròxima”. Marcel Malgosa, actual entrenador de l’equip de divisió d’honor femenina del Júnior relatava que “els entrenadors tenen l’oportunitat de poder animar a totes les jugadores que s’animin a entrenar a alguns equips en un futur”.

Finalment, la jugadora internacional -que actualment s’està preparant per a els Jocs de Tòquio-, deia que “per arribar fins aquí he hagut de sacrificar molts moments de la meva vida, però el sacrifici és el més important del món de l’esport” i que “la diferència està a dedicar-hi més hores que la resta”.

La jornada acabava amb un clínic dirigit als equips cadets del Júnior que consistia en un mentoring per part de les jugadores de la divisió d’honor del club.

Jornada Wise al Club Júnior