Inici » Actualitat » Entrevista a Berta Alomà

Entrevista a Berta Alomà

Berta Alomà, jugadora internacional de korfbal

“Vaig anar a jugar a Holanda per aprendre dels millors”

Escriu: Helena Fuster
Fotos: Borja Guilera

Primer de tot, Berta, per la gent que no coneix el korfbal, què és, com el defineixes?
El korfbal és un esport mixt, un esport molt àgil i molt dinàmic que consisteix a encistellar. Seria molt semblant al que és bàsquet, però no es pot comparar perquè el korfbal és mixt. És un joc de molta estratègia. Juguem quatre contra quatre en un camp i quatre contra quatre a l’altre. Totes les cistelles tenen un punt i, evidentment, guanya el que més punts té al final del partit.

Has parlat d’esports mixtos. De fet el Korfbal és dels pocs esports mixtos reconeguts arreu del món, com pot afectar això en un futur si es professionalitza aquest esport?
Jo penso que és molt beneficiós socialment. Al final és un grup d’homes i dones que comparteixen un espai i un esport. Al final existeix una diferència evident de físic entre homes i dones, però demostrem que podem conviure en un mateix espai i fer una estratègia conjunta per poder a arribar un resultat en comú.

Et vas convertir en la primera jugadora catalana en jugar per un equip holandès, com expliques la teva aventura a Holanda?Bé, vaig voler amarar-me del millor korfbal que hi ha a Europa, que és l’holandès perquè aquest esport va néixer als Països Baixos. Vaig anar-hi quan estava estudiant, i allà vaig poder combinar les dues coses: esport i estudis. Volia anar allà per aprendre dels millors i intentar competir amb gent amb un físic privilegiat, que els holandesos són més alts, i va ser una experiència inoblidable, la veritat.

Com va arribar aquesta oferta?
Jo vaig mostrar interès a anar cap allà, però sí que és veritat que va ser un contacte mutu. Per la seva banda, ells em van estar veient per vídeos, els vaig agradar i per això vam provar-ho.

Vas passar pel Vallparadís, però després de dos anys als Països Baixos vas decidir tornar al Korfbal de Barcelona. Entenc que t’hi sents com a casa…
En el seu moment, el canvi al Vallparadís de Terrassa va ser per amistats i perquè, en aquell moment, era un equip molt competitiu. Sí que és veritat que el Korfbal Club Barcelona ha anat creixent amb els últims anys i, en el moment de tornar cap aquí, volia estar rodejada dels millors. Per això vaig tornar al Korfbal de Barcelona.

Parlant del Korfbal Club de Barcelona, quins són els reptes i objectius d’aquesta temporada?
Entenem que la temporada és a partir del setembre. Principalment el que volem és gaudir de l’esport. Ja fa dues temporades que volem fins i tot competir per guanyar, perquè creiem que tenim un equip per estar a la primera posició. Volem recuperar les ganes que ens han deixat una mica enrere amb aquest virus. En definitiva l’objectiu és gaudir i competir.

Portes la samarreta de selecció catalana, selecció que competeix en l’àmbit europeu i que ja té un bronze europeu al seu palmarès.
Com bé dius al final nosaltres hem aconseguit el bronze. Estem molt orgullosos d’això, és una feina feta que ve de moltes generacions anteriors i és un reconeixement a tots els entrenadors que han inculcat el korfbal a Catalunya. Aconseguir aquell bronze va ser un abans i un després, ha sigut un gran assoliment. Al final per mi és un privilegi representar Catalunya arreu d’Europa perquè em sento molt catalana.

A Espanya l’única comunitat autònoma que té una selecció que pot competir a escala amateur, però en competicions europees és Catalunya. Què significa això per vosaltres?
Al cap i a la fi és un tema que el korfbal no s’ha arrelat arreu d’Espanya, només ha sigut en terres catalanes. Si no suposo que hi hauria una lliga en àmbit espanyol i es competiria entre comunitats autònomes. Nosaltres estem encantats que se’ns hagi acceptat des de la federació internacional i se’ns hagi permès competir internacionalment com a catalans.